BIENVENIDOS

Quiero hacer un homenaje al primer Gobernador de esta ínsula llamada Barataria: D. Sancho Panza. Por lo tanto, con su debido permiso y siguiendo sus pasos voy convertirme en el segundo Gobernador de esta ínsula e intentar convertirla en un reducto de cultura, algo que hoy en día escasea. Así que todos aquellos que esteis interesados en visitar este lugar: SED BIENVENIDOS.

sábado, 16 de mayo de 2015

XOSÉ FILGUEIRA VALVERDE EN EL DÍA DE LAS LETRAS GALLEGAS

Cada 17 de mayo, Galicia celebre el Día das Letras Galegas, este día un escritor o escritora gallega, ya fallecidos, son homenajeados. Se publican obras que estudian a dicho autor y sus libros, se hacen unidades didácticas para que se estudie en los centros educativos, las bibliotecas muestran la obra del autor, la prensa regala ejemplares de su obra... Este año el autor homenajeado es Xosé Filgueira Valverde, nacido en Pontevedra en 1906 y su fallecimiento también se produjo en esta ciudad en 1996. 
 
Desde esta Ínsula y como ya hicimos el año pasado vamos a homenajearlo con una escultura suya en el Parque de las Letras y con un fragmento de uno de sus obras. Como desconozco la existencia de alguna estatua de este escritor, que mejor que proponer a los candidatos y candidatas a las alcaldías de nuestras ciudades que propongan la creación de una estatua de Filgueira Valverde, siguiendo por ejemplo este modelo:
 
 
 
                          
 
 
A continuación va un fragmento de su obra Quintana viva:
 
"Do mesmo xeito que  cada freguesía ten un seu cantaruxeiro que fai as cantigas para os Entroidos, os Maios e as chocalladas, tamén hai en todo lugar un tal que pon os alcumes. Ninguén llo leva a mal, e ainda non falta quen deixe encargado que lle poñan a nomeada na necrolóxica cando morra:

-Debaixo daquilo de " El Señor Don Francisco Rigueiro da Ponte", enriba do RIP, poñedes, entre parénteses (Mixela).
- Pero home, mira que ese é un remoquete moi feo.
- Primeiro que non vén a conto discutilo, porque non hei morrer tan cedo, e logo que non digo que faga bonito ou feo,  eu son para todos o Mixela, dende que me lumbrou dese xeito o Alcumante, e Mixela hei ser de morto...

 E no seu día, nas necrolóxicas, baixo os nomes, vanse vendo no xornal "Chilgorro", "Memelo", "Calacú", "Picheleiro", "Xatevexo", "Titirití" e aínda "Ricoporco" e "Papalandochas", que todos foran sacados do caxín do Alcumante.

 Deica o dia en que, ao saírmos da misa, vae e dinos:

- Dende hoxe, chamádesme "Bautista"
- Pero ho....
- Non, que iso do Alcumante foi posto por vos e non vou ser o único da parroquia que non leve unha boa lumbrada posta por min.

Ninguén lle fixo caso, e agora non pon alcuñas a ninguén."

No hay comentarios:

Publicar un comentario